Większość firm funkcjonujących na naszym rynku korzysta w pełni nowoczesnych środków komunikacji i informacji, czyli poczty elektronicznej i połączeń bezprzewodowych. Nie wyczerpuje to jednak wszystkich form działania związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. Formalne kontakty z urzędami państwowymi wymagają określonych zasad i form.
Formalne akcesoria firmowe
Cały szereg czynności związanych z prowadzeniem firmy wymaga formy pisanej. Dotyczy to przede wszystkim finansów firmy. Dla tych danych przeznaczone są sformalizowane druki, więc wystarczy je odpowiednio wypełnić. Jednak poza tym jest cały szereg formalnej korespondencji, do prowadzenia której wymagane są papiery firmowe. Wizytówką firmy, przeznaczoną do różnego typu korespondencji, jest papier firmowy. Powinien on odpowiadać znormalizowanym standardom, co do formy i zamieszczonych nań treści. Przede wszystkim musi to być pełna nazwa firmy i jej adres. Powinny się tutaj znajdować również dane rejestrowe. Można również zamieścić logo firmy. Typowym formatem papierów firmowych jest A4, ale można go drukować na dowolnym formacie. Najważniejsze jest rozmieszczenie na papierze wymaganych danych tak, aby pozostała jak największa powierzchnia do zapisania. Tutaj jest pole do popisu dla designera. Jest sporo drukarni, które oferują swoje usługi, między innymi, w zakresie drukowania papierów i kopert firmowych. Oferta dotyczy kompleksowej usługi od projektu do wydrukowania i dostarczenia zamówionych formatów.
Do zrealizowania takich zamówień, drukarnie dysponują nowoczesnymi, najwyższej jakości technikami i materiałami. Wzornictwo wykonywane jest techniką cyfrową, druk offsetowy, a papier najwyższej jakości, akceptowany również przez drukarki i teleksy. Trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie poważnej firmy bez papieru firmowego.