Reklama – agencja social media czy gazeta?

Wiele firm boryka się z problemem braku klientów i zamówień spowodowanym niedostateczną reklamą swojej działalności. Wiele z nich nie wie jak to zmienić, uważa, że agencja social media będzie kosztowała krocie, albo po prostu nie ma pomysłu jak się zareklamować.

Czy agencja social media ustąpi jeszcze kiedyś miejsca gazecie?

Pozostaje również kwestia wyboru: reklama w sieci czy reklama tradycyjna? Która będzie tańsza? Która trafi do szerszego grona odbiorców? Która będzie korzystniejsza, bardziej efektywna, pomoże nam się wypromować? Zanim podejmiemy decyzję dotyczącą wyboru środka przekazu musimy odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Oba rodzaje reklamy mają wiele odmian. Reklama tradycyjna to mogą być billboardy, plakaty, ulotki, banery reklamowe itp. jak również reklama w mediach tradycyjnych np. spot telewizyjnych czy ,,ogłoszenie” w gazecie. Pierwszy rodzaj trafi tylko do osób, które będą przechodzić lub przejeżdżać przez miejsce, gdzie reklama będzie się znajdować, więc jest to reklama lokalna Druga trafi do każdego, kto ogląda telewizję lub czyta gazety, więc to reklama o większym zasięgu, ale też wiążąca się w większymi nakładami finansowymi, szczególnie jeśli zależy nam na ogólnokrajowych, mainstreamowych mediach. Reklama w sieci też może przybrać wiele form. Z reguły  social media agencja dostaje zlecenie i zaczyna działać. Może to być baner reklamowy umieszczony na stronie internetowej (z reguły z góry, z boku), pop-up, artykuły sponsorowane. Osoba kategorią jest reklama w mediach społecznościowych. Jest to reklama taka sama jak na innych stronach (zwykle w formie baneru lub okienka z boku), jednak trafia do szerszego grona odbiorców.
Więcej osób ma konta na portalach społecznościowych niż korzysta z jakiejś innej strony internetowej (z wyjątkiem największych portali ogólnotematycznych), więc jest bardziej skuteczna. Najlepszym rozwiązaniem jest zawsze złoty środek, czyli połączmy reklamą tradycyjną z reklamą w sieci.